



Pretekli teden smo z učenci 3.b razreda v okviru tedna otroka obiskali našo senzorno sobo, prostor, ki nudi številne možnosti za raziskovanje in uporabo vseh čutil. Oprema v sobi je namenjena čutnemu zaznavanju v prijetnem in udobnem okolju. S pomočjo te opreme in pripomočkov v njej je to prostor, ki spodbuja preko čutil dinamično raziskovanje, hkrati pa nudi možnosti za sprostitev in umiritev.
Učenci 3. b razreda smo se v njej ob pravljici in sprostitveni glasbi umirjali, ob hoji po “taktilnih krogih” občutili senzorne dražljaje ter skozi igro gradili medsebojno zaupanje. Prijetna svetloba zračnega stolpa nam je omogočala ravno dovolj osvetlitve, da smo se plazili tudi skozi “gosenico” oziroma tunel in se pozibali na gugalnici.
Delček našega časa v šoli smo tako preživeli na malce drugačen način. Ob tem smo neznansko uživali, kar si lahko ogledate v diaprojekciji fotografij.
Dobro duševno zdravje zajema v splošnem pozitiven odnos do sebe in drugih, učinkovito soočanje z življenjskimi izzivi, občutek sreče in zadovoljstva, optimizem in sposobnost soočanja z ovirami. Omogoča nam, da doživljamo življenje kot smiselno, da smo ustvarjalni in aktivni, da sprejemamo samega sebe in svoja čustva, da čutimo pripadnost družbi, v kateri bivamo ter prispevamo k njenemu razvoju in napredku.
Skrb za duševno zdravje je v današnjem času pomembna vrednota, ki nam poleg telesnega zdravja omogoča optimalno delovanje in premagovaje ovir v življenju. Zanj je potrebno skrbeti vse od otroštva pa do zrelih let, saj predstavlja del našega splošnega zdravja. Tako fizično kot duševno zdravje vplivata na naše razmišljanje, doživljanje, čustvovanje in vedenje.
Pomembnosti telesnega zdravja se vsi precej dobro zavedamo, omenjenemu področju pa običajno posvečamo manj pozornosti. Pogosto je prežeto s stereotipi in predstavlja tako imenovano tabu temo. Pogovor o stiskah in težavah ni znak šibkosti posameznika, nasprotno, predstavlja njegovo zrelost.
Duševno zdravje, katerega svetovni dan obeležujemo 10. oktobra, simbolno ponazarja zelena pentlja.
O pomembnosti vsebin na tem področju priča tudi dejstvo, da se pod okriljem Zveze prijateljev mladine pri projektu Otroški parlament že drugo leto zapored pozornost posveča prav tem vsebinam.
Morda veste, da je letošnje leto Vlada RS proglasila celo za leto duševnega zdravja?
Več o tem si lahko preberete na Mira – Nacionalni program duševnega zdravja.
Teoretično in praktično smo spoznali gozdne rastline in živali ter spoznali, kakšno veselje nam lahko predstavlja gozd, če le znamo uživati v njem.
V četrtek, 28. septembra 2023, je na šoli potekalo 1. šolsko tekmovanje v tem šolskem letu, tekmovanje iz LOGIKE.
Tekmovali ste učenci od 4. do 9. razreda. Naloge so bile zanimive in igrive, tekmovalci zagreti in nabrušeni.
Kako uspešni ste bili, pa si lahko pogledate med Obvestili na šolski spletni strani.
Vsem prejemnikom priznanj čestitamo.
Za Nikolaja Batističa iz 7. a pa bomo navijali v soboto, 21. oktobra 2023, ko se bo preizkušal v nalogah državnega tekmovanja za sedmošolce.
Že zdaj držimo pesti zanj, da mu bo šlo dobro!
Vodja šolskega tekmovanja Anuška Vidmar Brezec
26. septembra smo po vsej Evropi praznovali evropski dan jezikov, ki je namenjen osveščanju o kulturni in jezikovni raznolikosti v Evropi ter o pomenu učenja tujih jezikov.
Na naši šoli poučujemo kar štiri jezike: angleščino, nemščino, španščino in francoščino.
Ali ste vedeli, da nekateri učenci in učitelji govorijo še enega ali več od sledečih jezikov: hrvaško, srbsko, bosansko, makedonsko, rusko, ukrajinsko, bolgarsko, češko, madžarsko, italijansko, portugalsko, nizozemsko, norveško, finsko, švedsko, indonezijsko, pandžabsko, kitajsko in japonsko. Torej na naši šoli lahko slišite kar 23 različnih tujih jezkov. To pa je jezikovna raznolikost, ki nas vse bogati.
V šoli smo pripravilo razstavo o jezikih, ki jih govorijo učenci po posameznih razredih. Učenci štirih tujih jezikov pa so pripravili plakate z besedami za športe in športne aktivnosti.
Aneja Križnik, Elisa Dobrecović Mohar, Sofia Knez in Ronja Debevec iz 7. b razreda so suvereno zastopale OŠ Poljane na tekmovanju pod okriljem Turistične zveze Slovenije, ki je potekalo na Srednji šoli za gastronomijo in turizem ter prikuhale srebro.
Iskrene čestitke!
Tretji in četrti dan smo se razdelili po skupinah in smo se igrali (escape room) Škratovo dogodivščino, kjer smo z različnim nalogami iskali škrata Čateža.
Dopoldan pa smo imeli Lov na lisico, kjer so otroci s pomočjo namigov, ki so bili postavljeni po vasi, iskali lisico ter plezali po plezalni steni.
Učenci 5.a razreda smo imeli včeraj kulturni dan. Odšli smo v mesto, kjer smo si ogledali ostanke rimske Emone. Posebej smo bili veseli in presenečeni, ko smo naleteli na sveže izkopanine za Dramo. Pogovarjali smo se tudi z vodjo izkopanin, ki nam je pokazala ostanke amfore, ki so jo Rimljani uporabljali za vino, videli smo, kakšno je bilo talno gretje…
Danes smo se dopoldan učili o življenju v vodi ter spoznavali drevesa in grmovja v gozdu.
O popoldanskih aktivnostih bomo poročali jutri. 😉
Drugi dan smo se dopoldan naučili osnov bivakiranja in meritev v gozdu, popoldan pa smo imeli lokostrelstvo in učili smo se o vremenskih pojavih.